Tuesday, October 1, 2013

Set Berpantang Pilihan Terbaik

Assalam

Bertemu lagi dalam blog yang masih dalam proses penambahbaikan ;)

Dari semasa ke semasa saya akan kongsikan kebaikan dan kelebihan supplimen yang saya ambil dan saya "Jual" sebab keyakinan yang tinggi dengan Jenamanya.. Rasanya semua orang kenal dan tahu jenama Shaklee kan? Fenomena kot, beratur  berjam-jam nak order  di kaunter gara-gara makin "hot" dan makin tinggi " demand".



Haa.. ini saya kongsikan gambar permata hati kesayangan saya.. anak yang kedua dah 3 bulan lebih dan nak cecah 7 kg huhu..menyusu badan sepenuhnya. Begitu juga kakaknya, bezanya dulu saya tak makan supplimen Shaklee. Memanglah supplimen bukan asbab utama susu ibu tu banyak , pekat atau hape2 lagi.. Sebab utama pengambilan supplimen ini sebenarnya adalah untuk si ibu sendiri. Sebagai penambah tenaga, tambahan nutrient yang kurang dan yang penting  mindset si ibu  ^,^, jangan mudah melatah dan berputus asa jika cuba baru seminggu dah menyalahkan supplimen kerana tahukah anda sistem badan tidak semuanya sama dan ini dianggap proses menyesuaikan diri.

Nak lagi lanjut jenguk je page saya FAMILISIHAT


Oh ya, masa pantang anak kedua ni saya memang tak ambil dah mana2 full set berpantang tradisional sebab saya tau saya ni macam mana hihi.. Buat membazir je kan kalau tak makan . Jadi saya beli secara loose yang saya rasa nak guna terutamanya untuk luaran. 

Kali ini untuk dalaman saya memang makan supplimen Shaklee saja ^_^

Memang terasa kelainan. ofkos lah bermata panda masa awal2 pantang, baby kan baru nak sesuaikan dengan dunia baru, jadi kita sebagai ibu memang perlu topup "energy"  bagi lebih cargassss hehe .. Nak pula saya berpantang sendiri. Antara perbezaan ketara pantang anak pertama dan kedua : rasa lebih kuat, bertenaga, luka cepat sembuh, kurang rambut gugur, kulit pun sihat ( ye juga kan masa pantang mana ada makan ayam dan goreng2 sgt)

JOM BACA SHARING SAYA 

♥Set Berpantang Bersalin Normal/czer♥



# Boleh diambil seawal kelahiran & walaupun bayi ada jaundice

SET BASIC

* ZINC COMPLEX - Membantu baikpulih luka luaran dan dalaman akibat bersalin dan mengelakkan jangkitan. Zinc juga membantu mengurangkan masalah keguguran rambut selepas bersalin dan membantu masalah "kedinginan" selepas bersalin.

* B-Complex - Membantu mengatasi kelesuan, mengelakkan kemurungan di kalangan ibu yang baru lepas melahirkan dan antistress.

* Vita-Lea- Mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral yang penting bagi ibu-ibu yang berpantang kerana sepanjang berpantang banyak makanan yang tidak boleh diambil.

* Vita-C - Penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan tisu dalam badan, pemulihan proses luka bagi ibu-ibu yang mahukan luka selepas bersalin cepat sembuh.

# TAMBAHAN


* Ostematrix - Merupakan sumber kalsium yang dapat mengelakkan sembelit dan stress pada ibu.

*ESP - Sumber protien yang lengkap yang mengekalkan tenaga ibu-ibu sepanjang masa. Protien adalah komposisi utama dalam susu ibu dan berfungsi dalam penghasilan hormon penyusuan.

TESTIMONIAL YANG TELAH MENGAMBIL SET BERPANTANG BERSALIN

http://on.fb.me/18Ymm7I

Nak pakej harga terbaik? pm kami di http://fb.com/messages/familisihat


* SAYA ADALAH PENGEDAR BEBAS SHAKLEE YANG SAH. 
* COD kawasan Gombak, Bt Caves, Selayang, Kota Damansara  (TERTAKLUK KEPADA KAWASAN DAN MASA)








No comments: