Wednesday, October 23, 2013

Beli Barang Atas Talian Dengan Tesco Online

Assalam

Sejak ada dua anak kecil ni, nak keluar shopping barang dapur memang kena fikir banyak kali. 
Kadang-kdang "berdrama" dalam kereta gara-gara peel masing-masing hihi..
Tapi kini mudah dah, sejak ada Tesco Online, saya dah lama nak cuba. Akhirnya semalam berjaya juga buat belian .

Saya ni memang pembeli dan penjual tegar online jadi  sudah tentulah suka sangat bila Tesco buat macam ni. Memudahkan! Biasalah setiap perkara ada "pro and cons"..



Yang bestnya shopping online ni, ada e-coupon tau..tengoklah gambar atas ni, anda jimat RM20 untuk pembeli pertama!  Ni promosi hingga 31October 2013 je
Alahai..saya tak perasan iklan ni, saya guna kupon yang jimat RM10 je hihi
Apa lagi try la

sorang staff tanya, akak buat pe tangkap gambar? masuk blog hihi

saya pilih slot time delivery pukul 2-4 petang

pertama nya nak beli masuklah laman web TESCO http://eshop.tesco.com.my/

kelebihan shopping online Tesco ni bagi saya:-

1. jimat masa , jimat minyak  yang asyik naik ini kali huu
2. tak perlu nak bersiap bagai dengan anak2..ni memang kesukaan mak-mak surirumah macam saya hehe..ala2 macam lori ikan datang rumah pula
3. ada promosi khas-jimat lagi kan
4. boleh pilih time slot untuk penghantaran, jadi kita boleh estimate lah masa nak dorang datang..( nasihat saya masa mula2 nak shopping , book time slot dulu..cepat full! delivery esoknya..mlm2 tu selagi tak checkout boleh edit2 lagi)
5. Kalau ada barang yang kita order tak ada, dorang bawakan "substitute" boleh pilih  nak ambil atau tak nak
6. Deliveryman yang mesra hihi

hmm..pe lagi ye..nanti kalau ingat, saya update hehe


memang delivery hingga ke pintulah! dorang nak hantar ke atas, saya tak bagi..hihi
banyaknye barang kering yang saya beli..barang basah tak berani, prefer pergi pasar hihi..setakat kunyit..halia okla 

tips lain: korang cek lah dulu sama ada perkhidmatan ini merangkumi kawasan korang..
macam saya di Batu Caves ingatkan dorang ni dari Tesco Selayang..rupanya dari centre di Tesco Cheras
pastikan juga korang ada kad debit atau kad kredit..dorang tak terima cash ok
pastikan juga korang cek barang-barang tu ( kebiasaanya staff tu akan bacakan barang2 yang kita order, semasa dia baca..kita belek-belek la)
kena hati-hati masa "click-click" tu..yelah..rambang mata juga boleh terbabas sampai "penuh trolley" hehe

saya spend banyak jugalah masa belek barang2 dalam list di website..Berpinar mata! huhu


*****************************************************************************

ada income sendri syok kan boleh bantu keluarga belanja barang dapur..
nak sertai saya?
haa..ni pon buat secara online juga
niat saya nak semua orang sihat dan tambah pendapatan..
sekarang ni suri rumah buat 3, 4,5 angka bukan lagi mustahil kalau kita bersungguh-sungguh!
Jom sertai saya, anda akan dibantu dari A-Z 

heh..nyempat lagi...blog saya kan ^__^


BERMINAT?

WHATSSAPSS SAYA 0133483318
atau komen je di sini yaa










No comments: